Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem hrdý že jsem Čech, ale stydím se za některé české politiky.

V diskuzích mi anonymní (asi se za své názory v duchu stydí) čtenáři často vyhrožují, nadávají a snaží se mě i urážet. Přiznávám, že mě to občas mrzí. Cenzor většinu sprostých urážek během pár hodin smaže, takže to celkově nevypadá tak dramaticky. Na jednu stranu je to dobře, protože si ty urážky beru moc k srdci a nemám hroší kůži, na druhou stranu je to přeci jen omezení projevu těch, kteří se mnou nesouhlasí a to není v principu správné.

Chci proto tímto uvést pár urážlivých "omylů" na pravou míru. Od roku 2004 pracuji v USA jako výzkumník na katedře fyziky na Catholic University of America. Patřím do střední vrstvy obyvatelstva. To jsou ti co tvoří základ ekonomiky státu a co jsou dnes nejvíce ohrožení. Pokud vlády zvýší daně, vždy je to na úkor střední třídy, bezdomovcům není co vzít a super bohatí si své nízké daně dokáží u politiků ubránit. Čtenáři mi vytýkají jachtu na které jsem vyfocen. Nepatřím k chudině ale ta jachta na fotce mi nepatří, jen mi ji na chvíli půjčil známý. Mohl bych si ji sice koupit, ale neměl bych na její údržbu a provoz. Mám asi nadprůměrné sociální cítění, jsem členem společnosti a pokud očekávám, že mi společnost pomůže až to budu potřebovat, měl bych té společnosti něco dávat a ne na ni jen parazitovat. Například si platím dvojmo zdravotní pojištění i když to nemám jako povinnost. (V USA není zdravotní pojištění zatím povinné a v ČR ho platit nemusím protože jsem dlouhodobě v cizině.) Pokud se zavede školné pro studenty, mělo by se zavést tak, aby je platili i lidé jako já, kteří vystudovali za státní peníze a školné jsme nikdy neplatili. Mě by to tak připadlo spravedlivé. Já si uvědomuji, že i mě se může stát, že "spadnu na dno" a ne nutně vlastní vinou.  Nejsem jako některý politik, který pohrdá voličí a jde mu jen o jeho momentální osobní prospěch. Proto když upozorňuji na to, že někteří politici kradou, lžou a podvádějí (příklad církevní restituce) nejsem kvůli tomu bolševik, komunista nebo rudý soudruh! To je mi také vytýkáno a vadí mi to. Jen se snažím prosadit normu, aby politici dodržovali své volební programy a nepodváděli své voliče. Například TOP09 a ODS, takzvaně pravicové strany, dělají ve skutečnosti pseudolevicovou politiku ve prospěch pár spřátelených firem a korupčníků na úkor všech daňových poplatníků a hlavně na úkor střední vrstvy. (Samozřejmě ČSSD do dělala a dělá také tak.) Měl jsem tak vymytý mozek, že jsem si to dlouho nedokázal uvědomit. Teprve kolegové v práci mi otevřeli oči. Když jsem jim říkal jak se stydím za svoji pravicovou vládu, která zvyšuje stávající daně (DPH na potraviny a léky) a zavádí nové typy daní (povodňová, ekologická), ztěžuje podnikání pomocí nesmyslných regulací (klece pro slepice), zavádí CO2 odpustky (ČEZ tak dostal přes 60  mld Kč), zavádí či zvyšuje povinné poplatky (zdravotní, odpad, TV, radio), šikanuje plátce sociálního pojištění, která dotuje banky a vybrané podniky, zvyšuje počet a odměny státních byrokratů a snižuje jejich odpovědnosti a pracovní povinnosti (zadávání jejich práce externím firmám)  atd ...tak na mě koukali nechápavě s tím, že jim popisuji jednání extrémě levicové vlády, která bere lidem možnost svobodné volby. Vysvětlili mi, že levicové je to co zvýhodňuje malou část na úkor celku, to co snižuje konkurenci a omezuje podnikavost, to co zavádí povinnost a omezuje svobodnou volbu, to co zvyšuje přerozdělování a korupci, to co zavádí monopol a protekcionismus. Pravicové je opak toho všeho. Samozřejmě, že naše pseudolevicová vláda má své jednání ideologicky zdůvodněné. Například CO2 poplatky se zdůvodňují globálním oteplováním. Snad by to bylo i v pořádku, kdyby z toho obchodování s odpustky měli zisk všichni a ne jen pár vybraných firem. Některé zákony na první pohled vypadají, že jsou rozumné a užitečné (obnovitelné energie). Při  podrobném zkoumání ale nakonec vždy vedou k prospěchu jen pro pár firem na úkor celé společnosti.

Rozdíl mezi levicí a pseudolevicí je v tom, že levice lidem bere a nařizuje, ale zárověň vnímá povinnost se o lidi alespoň minimálně postarat, když jsou v nouzi. Pseudolevice lidem také bere a nařizuje a lidem v nouzi radí, aby se o sebe postarali sami. Skutečná pravice dává lidem možnost svobodné volby. Například říká: Zaplať si sociální, zdravotní a důchodové pojištění jestli chceš a budeš mít zdravotní péči i důchod a vláda se postará o to, aby zdravotní a důchodové fondy nebyly vykradeny. Nebo si pojištění platit nemusíš, je to tvoje volba, ale pak se o sebe starej sám.  To mi teď připomnělo, že naše zdravotní pojišťovny byly před pár lety v miliardových ztrátách, zavedly se povinné zdravotnické poplatky a pojišťovny byly za nedlouho v miliardovém zisku. Jenže pak si našli paraziti a zloději cestu i k těmto dodatečným poplatkům a dnes už jsou pojišťovny zase ve ztrátě, přitom průměrná kvalita lékařské péče poklesla. Závěr z toho je, že v systému (v politicích) je chyba, můžeme voličům jakkoli zvyšovat povinné = netržní poplatky, vždy nakonec budou peníze rozkradeny a kvalita služby poklesne. Skoro se mi chtělo napsat, že je lepší poplatky a daně nezvyšovat, protože kde nic není ani čert nic neukradne. Ale Kalousek a Nečas mě usvědčují z omylu, dokážou vybrat i prázdnou státní pokladnu prostě tím, že stát a daňové poplatníky ještě více zadluží. Smutné.

Ano před 6 lety jsem napsal senátorům dopis ve kterém jsem jim vylíčil své názory (viz nahoře) s tím, že pokud není dohoda na prezidentovi mezi levicí a pravicí a pletichaří se a handluje s prezidentskou funkcí, že by mě mohli navrhnout za nestranného kandidáta (ani socan ani buržuj) s tím, že bych jen sledoval, aby strany plnily své sliby voličům, aby ano skutečně znamenalo ano a ne aby znamenalo ne. Aby se dalo na slovo politiků spolehnout. Samozřejmě, že se mi senátoři vysmáli a zadali u novináře v Týdnu, aby o mě napsal hanlivý článek. Přestože se mi nedá vytknout žádný zločin ani přečin ba ani přestupek (což není zásluha, to by mělo být normální, jednou jsem platil pokutu 1000Kč za odření laku na parkovišti, od místa nehody jsem neujel, ale počkal jsem na majitele a ten přivolal policii a ta mi dala pokutu za nezvládnutí vozidla, taky jsem jako student platil pokutu v MHD za zapomenutou tramvajenku) novináři se přesto podařilo složit pravdivé informace tak, že na to nejsem hrdý. Dnes mi to čtenáři připomínají.

Přesto se nevzdám a stále budu lidem připomínat, že demokracie je vláda lidu a vládnoucím politikům byl voliči předán dočasně veřejný majetek do správy, aby s ním nakládali s péčí řádného hospodáře a ne aby ho rozkrádali.

Autor: Vilém Mikula | neděle 27.5.2012 2:13 | karma článku: 21,17 | přečteno: 1014x
  • Další články autora

Vilém Mikula

Výzva politikům ČR - Konkrétní pomoc pro Ukrajinu.

Jsem Slovan a velice mě trápí, že je na slovanské Ukrajině zuří válka. Nemohu vyřešit kdo za válku může, kdo jí rozpoutal a kdo jí podporuje a přiživuje. Vím jenom, že ta válka nejvíce postihla obyčejné lidi, takové jako jsem já.

22.8.2014 v 22:47 | Karma: 9,46 | Přečteno: 599x | Diskuse| Politika

Vilém Mikula

Máme šanci se vyhrabat z korupčního bahna.

Se zájmem sleduji politické dění v ČR. Pan Nečas odstoupil a rozbíhá se vyjednávání o budoucím osudu příštího premiéra, vlády a také také lidu ČR.. Pokud se většina v PSP neshodne na nové vládě může to vyvolat předčasné volby, což podle mě není nejlepší řešení. Problém ekonomické krize to nevyřeší, spíše jí to prodlouží.

20.6.2013 v 20:01 | Karma: 9,18 | Přečteno: 715x | Diskuse| Ekonomika

Vilém Mikula

Chybí tu zpětná vazba.

Každý z nás zná ze svého okolí nějakou tu krachující firmu nebo podnik. Pro bývalé zaměstnance takové firmy či podniku to znamená potíže a ne každý se s tím dokáže vypořádat. Mnoho z nich má potom existenční potíže a nezaměstnanost roste. Je zvláštní, že ačkoli znám z novin několik stovek krachujících firem nemohu si vzpomenout, že by kterýkoli jejich manažer odešel s žebráckou holí. Poslední příklad jsou ČSA.

18.3.2013 v 20:13 | Karma: 12,93 | Přečteno: 405x | Diskuse| Ekonomika

Vilém Mikula

Co se stalo s miliardami Kč pro důchodce?

Čtu teď v novinách samé negativní zprávy. Populace stárne, důchodců přibývá, inflace stoupá, státní rozpočet zvětšuje dluh, celkové daňové zatížení narůstá atd. Kam oko pohlédne všude místo světlých zítřků bují jen svrab bída a neštovice. Už ani ti politici nemají z čeho brát. V rozpočtu už jsou prakticky jen mandatorní výdaje, skoro vše ostatní už je rozebrané...

15.3.2013 v 23:00 | Karma: 32,65 | Přečteno: 1558x | Diskuse| Ekonomika

Vilém Mikula

Že by se konečně ledy pohnuly?

Dnes mě zaujal článek na webu časopisu týden: http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/politika/senatori-se-ptaji-zda-necas-nespachal-trestny-cin_264061.html. Senátoři se ptají (no konečně) stejně jako já před měsícem: http://mikula.blog.idnes.cz/c/316643/Muze-Ustavni-soud-zrusit-rozhodnuti-premiera.html.

14.3.2013 v 17:14 | Karma: 18,06 | Přečteno: 626x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:18

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Bývalý ředitel finančního úřadu kryl úniky a bral „dárky“, dostal podmínku

24. dubna 2024  15:01,  aktualizováno  16:48

Bývalý ředitel brněnského finančního úřadu Miroslav Kuba si už třikrát vyslechl podmíněný trest za...

  • Počet článků 83
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1322x
Zajímám se obecně o přírodní vědy, historii, ekonomii, sociologii a politologii.

Seznam rubrik