Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

nesmídolesa

Když chceš být v klubu

TAK PLAŤ!!

0/0
20.3.2012 17:23

Vrah

Tak kdopak že je to v těch Hosticích za církev?

Přesně jak jsem předpokládal – odkaz:

http://www.olomoucky.kraj.cz/encyklopedie/objekty1.phtml?id=97571

ze kterého dovozujete existenci „Církev Českobratrské husitské“ se sídlem „Hostice 140“ je nesmysl – přesně jak jsem předpokládal. Ve skutečnosti jde o „Církev československou husitskou“ se sídlem místní náboženské obce na uvedené adrese: http://www.ccsh.cz/no.php?obec=64

http://www.firmy-sumperk.cz/f386091-nabozenska-obec-cirkve-ceskoslovenske-husitske-v-hosticich-ruda-nad-moravou-cirkev-ceskoslovenska-husitska/

Řekl bych, že jste se hloupými řečmi o lži, kterou odpouštíte, docela ztrapnil. Nemyslíte? Myslíte?

0/0
20.3.2012 15:17

dovolilbychsipodotknouti

Pane autore,

nepraštilo vás na té vaší jachtě ráhno po kotrbě?

+1/0
20.3.2012 8:42

SID09

Re: Pane autore,

Stačily mi 2 jeho věty a dál jsem číst nemusel - přitom prý on vystudova i vysokou školu - ovšem názory má jako naprostý nevzdělanec a komunistický pohrobek. ;-D!!!!

0/0
20.3.2012 11:16

May West

Re: Pane autore,

Neni to Poch, nebo jeho pritel "jachtar"?;-O

0/0
21.3.2012 3:33

jendazmoravy

Je tohle možné?

Autore, Váš přístup k pravdě je velmi, ale opravdu velmi kreativní! To musíte mít dobrý žaludek, abyste takovéhle hlouposti psal a předstíral, že je myslíte vážně.

+3/0
20.3.2012 7:55

košťálka

Re: Je tohle možné?

Proč? Nevidím jediný důvod, proč by peníze z mých daní měli připadnout pomatencům, kteří potřebují berličku v podobě Boha. A nevšimla jsem si, že by si církev cokoliv postavila, obdělala, či koupila- a pokud anom, tak díky těm blbcům, kteří jim na tom dřeli. A vůbec-pedofilní devianti by se neměli podporovat

+1/0
20.3.2012 8:08

jendazmoravy

Tomuhle říkám uvědomělost!

Rázná hesla, ještě byste mohla pro upřesnění přidat, kolik těch daní vůbec platíte!

+1/0
20.3.2012 8:18

May West

Re: Tomuhle říkám uvědomělost!

Jendo, podle nicku je ta soudruzka asi domovni duvernice;-ORv

0/0
21.3.2012 3:34

31pryc

Re: Je tohle možné?

Jen jedno dodám k Vašemu blábolu - klášter v Doksanech

+1/0
20.3.2012 8:51

Vrah

Re: Je tohle možné?

K závěru vašeho pomateného příspěvku mohu dodat, že se nemusíte bát, že vás nejspíš nikdo podporovat nehodlá.

+1/0
20.3.2012 10:23

petrph

omyl,

Je to naprosto v duchu zlodějských hesel pravice "co je tvoje, to je moje a co je moje, do toho ti nic není". Církev se nedostala k majetku v průběhu historie legitimně - ale těsně v období před únorem 1948 na ní byl oficiálně evidován.Čili, z pohledu dnešní pravicové vlády je pochopitelné že když už se restituuje, musí být vrácen jí a nikoliv těm lidem, kterým ho sebrala ona.

+1/0
20.3.2012 7:36

jendazmoravy

Obdivuji Váš přehled

Vy levicový nezloději, který určitě to, co je Vaše, tak rád dobrovolně komukoli odevzdáte, můžete uvést nějaké příklady "nelegitimního" nabytí majetku?

+2/0
20.3.2012 8:16

31pryc

Re: omyl,

Těsně před rokam 1948 byl na ní oficiálně registrován? Tak to asi někdo byl zcela jasnozřivý v té době a věděl, co se bude dít. Proč potom nevaroval celou zemi?8-o

+2/0
20.3.2012 8:53

petrph

Re: omyl,

Jak bych Vám to popsal.I v majetku církve probíhaly v průběhu dějin posuny, nakupoval se, prodával, daroval, převáděl se, loupil, klidně i konfiskoval a pak jen někdy vracel.. Nicméně pro restituce je podstatný ten termín únor 48.Co bylo v té době na církev zaevidovano - a bolševikem sebráno, jí má být vráceno.

0/0
20.3.2012 9:09

Friedrich Spee

.

To čumíš co?

+1/0
19.3.2012 22:00

31pryc

Re: .

XVX

0/0
19.3.2012 22:02

Ignatio

Neplést dojmy s pojmy

Stále se tu opakují naprosté nepravdy o tom, jak Církev vše nakradla nebo jak jí vlastně majetek nepatřil. Pokud má někdo zájem o skutečně zevrubné informace z historie, nechť si přečte studie pana Koláře, zde odpovídá prakticky na vše ohledně sporů o vracení církevního majetku:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/novinari.asp?idnov=1976

+4/0
19.3.2012 22:00

Bob-an

Re: Neplést dojmy s pojmy

No predevsim ja byt cirkvi tak se minulosti zase moc nechlubim

0/0
19.3.2012 22:29

31pryc

Re: Neplést dojmy s pojmy

Tak, teď tomu nerozumím. jedni křičí, že církev furt tají svou minulost, vy zase, že se církev nemá minulostí chlubit. Herdek, dohodněte se, člověk pak neví, co má dělat.;-D

+4/0
19.3.2012 22:36

Bob-an

Re: Neplést dojmy s pojmy

Tak zalezi jak se to cirkvi hodi, kdyz jde o jeji majetek, tak zminuje dobu kdy ho mela a pak ze ji ho stat zabavil, ale uz to jak k majetku prisla.

Kdyz jde o to provadela v minosti, tak zminuje napriklad pomoc nemocnym ale pomiji veci jako invkizici,svate valky , desatky ktere casto nebyly desetinou, ale temer sto procenty apod...

0/0
19.3.2012 22:49

31pryc

Re: Neplést dojmy s pojmy

Aha, proto byl odtajněn archiv Kongregace pro nauku víry ....

Co máte na mysli pojmem "svaté války"? Myslíte křížové výpravy? A víte o čem byly? Nebo čerpáte jen z Jiráska a vidíte jen výpravy proti husitským barbarům?

A desátek ve výši sto procent? No, to mi osvětlete, odkud tuto informaci čerpáte ....

+3/0
19.3.2012 22:53

31pryc

Re: Neplést dojmy s pojmy

Jinak já nemám problém říci, že církev měla i svá temná období, kdy se v jejím čele objevili lidé jako třeba Bonifác VIII., ale i jiné věci, včetně toho, že inkvizici dnešníma očima vnímáme úplně jinak.

Ale berte i to, že v té době se popravovalo třeba i za krádeže. A nikdo se nad tím dnes nepozastavuje, aby tvrdil, že ta světská moc byla hrozná. Prostě to tak bylo.

+3/0
19.3.2012 22:55

Bob-an

Re: Neplést dojmy s pojmy

Ja taky netvrdim, ze vliv cirkve byl jen negativni, proto jsem zminoval napriklad peci o nemocne a chude, z casti i vzdelavani apod. nicmene jsou taky veci, na ktere by cirkev dnes nejradsi zapomela. MNe osobne napriklad nejvice vadi trvani na dogmatech a "potirani vedy", kvuli kteremu jsme ve vyvoji zaspali o nekolik stoleti....

0/0
19.3.2012 22:59

31pryc

Re: Neplést dojmy s pojmy

Trochu ano a trochu ne .... také musíte ale vzpomenout na to, že celá řada učenců a vědců se vzdělávala a bádala v rámci církevních institucí.

Jistě, že některé objevy byly zbržděny, ale nemluvil bych o řádu staletí.

A Církev dodnes trvá na některých dogmatech. Jsou totiž základem víry.

Mimochodem nedávno jsem četl zajímavou myšlenku: "Kdykoliv věda zaznamená nový objev a přizná, že se v něčem mýlila, je to vždy považováno za vítězství vědy. Kdykoliv Církev přizná, že se v něčem mýlila, je to vždy vnímáno jako její porážka."

+3/0
19.3.2012 23:04

Vrah

Re: Neplést dojmy s pojmy

„celá řada učenců a vědců se vzdělávala a bádala v rámci církevních institucí“ — a byla ta řada opravdu celá? Proč musí být skoro každá řada celá? ;-)

+2/0
19.3.2012 23:16

31pryc

Re: Neplést dojmy s pojmy

Vrahu!!!! ;-D

Ale Vy víte, jak jsem to myslel .... no jo, taky jsem si určitě už někde rejpnul, tak to mám zpátky R^

+2/0
19.3.2012 23:19

Vrah

Re: Neplést dojmy s pojmy

Já už jinej nebudu. ;-)

+1/0
19.3.2012 23:21

slusna a kulhankova

Re: Neplést dojmy s pojmy

Mysleni boli? Takze nebyt tmarske cirkve, tak mame pocitace uz pred nekolika stoletimi? Vsiml jste si, ze veskere vynalezy a pokrok, ktery prinesly, se odehraly prave tam, kde bylo krestanstvi zapadniho typu (na rozdil od krestanstvi vychodniho, orientalniho ritu)? To ladi s tim, ze cirkev potirala vedu? Neprispelo k rozvoji vedy treba spolecenske prostredi a kultura vztahu, ktere krestanstvi prosadilo? Pane boze, jak nekdo muze byt tak tupy a neumi si dat par veci dohromady, ackoliv je ma pred ocima. Nekdo holt nejen ze cte noviny, ale jeste jim i veri .... jak smutne.

+1/0
20.3.2012 0:53

Bob-an

Re: Neplést dojmy s pojmy

A nekdo zas nerozumi psanemu textu...... psal jsem zenebyt toho ze cirkev "potirala" vedu tak jsme o nekolik stoleti napred, ne ze kdyby neexistovalo krestanstvi tak jsme o nekolik stoleti napred...

Jinak v dobe kdy evropa byla pod "diktatem" katolicke cirkve, tak se jinde ve svete vesely badalo a delaly objevy.... naskok ktery ktery zapad dneska ma vznikl relativn v posledni dobes orzvojem kapitalismu, ktery jine casti sveta trochu zaspaly.........

0/0
20.3.2012 1:17

Vrah

Re: Neplést dojmy s pojmy

Jen si neumím představit křesťanství bez církve. Kdyby nebyla církev, nebylo by tu (ostatně nebylo by nikde) žádné křesťanství.

+2/0
20.3.2012 1:22

May West

Re: Neplést dojmy s pojmy

Bobane, az pujde do tuheho, az budes mit na kahanku, treba do ni jeste rad vstoupis;-O;-O;-O

0/0
21.3.2012 3:37

Alexandr Špáta

Re: Neplést dojmy s pojmy

Ale ano, jen ty závěry pana Koláře jsou mimo. Ze dvou důvodů. Uskutečňuje se odluka církve od státu, tedy teprve teď dojde k tomu, že se ty majetky stanou ryze soukromými. Pak pletet páté přes deváté - Fary už vráceny byly, a někde byly církví prodány, ba byl prodán i kostel. Je totiž otázkou, zda ta suma je adekvátní (nejde o budovy, ty již vráceny byly. Dokonce se mylně povedlo vrátit i budovu s pomocnými provozy Národního divadla, obratem prodanou na kšeft, když si jistý šikula obstral razítko příslušného řádu. Původní budova ve vlastnictví onoho řádu, byla zbořena za první republiky.Stejně tak ty majtky - polnosti a lesy nejsou ohodnoceny tržní cenou, ale mnohonásobně navýšenou. Takže ano pan Kolář celkem slušně odpovídá na ten stav majetků vůči církvím. A že byste Vy sám věřil tomu, že se ten majetek stal někdy ryze soukromým, když měl ten veřejný charakter , což se vždy promítalo třeba do josefovské pozemkové reformy a všech úprav pozdějších, tomu nemůžete věřit ani Vy sám.

0/0
20.3.2012 6:43

Alexandr Špáta

Re: Neplést dojmy s pojmy

Zkrátka je to jako s těmi farami. Pokud by byl stav věřících a církve stejný jako v r.48 byly by všechny vrácené fary v pořádku. Církev do Čech převedla kněží, aby alespoň některí fary obsadila, přesto neobsadila všechny a prodávala. Ten veřejný charakter měl být zohledněn.Nic více nic méně. A nebyl stejně jako není zohledněn v posledním návrhu, naopak ten odhad je ještě nadhodnocen. Jde prostě díky nekompetentnosti politiků jen o další tunel.

0/0
20.3.2012 6:54

nesmídolesa

Re: Neplést dojmy s pojmy

Jsem si naprosto jist, že církev majetek nevyprodukovala vlastní prací - tak tedy čím?

0/0
20.3.2012 17:27

strycek-Joe spol. s r.o.

Doufehjme, že VATIKÁN majetek ČR nestačí ukrást

i to je důvod, proč musí být tato vláda rychle svržena !

+2/0
19.3.2012 21:57

31pryc

Re: Doufehjme, že VATIKÁN majetek ČR nestačí ukrást

Strejda dorazil, no, dobrý večer, už se mi po Vás a Vašich úderných heslech stýskalo.

Akorát ten Váš nadpis svědčí o jednom - Podle sebe soudím Tebe ;-D

+3/0
19.3.2012 22:00

Ottis300

Re: Doufehjme, že VATIKÁN majetek ČR nestačí ukrást

A kdy to bude, pane kolego? Hlavně dejte vědět, na které barikádě budete, abychom se neminuli!:-)

+5/0
19.3.2012 22:48

31pryc

Re: Doufehjme, že VATIKÁN majetek ČR nestačí ukrást

Kdepak na barikádě ... to by pak musel odtjnit svou identitu ... hezky z tepla domova a od klávesnice bude řídit obranu zeě proti vatikánským tankům ;-D

+2/0
19.3.2012 23:21

Vrah

Ateisti nedotují církve,

nýbrž církve dotují ateisty.

To, co stát každoročně církvím platí, je jen část výnosů z nevráceného majetku, který patří církvím. A i tu část, kterou jim každoročně poskytne, ještě zdaní.

+5/0
19.3.2012 21:47

Bob-an

Re: Ateisti nedotují církve,

Jakoze statni majetek sluzi jenom ateistum? A kazdy kdo se nehlasi k cirkvi je ateista?

0/0
19.3.2012 22:30

31pryc

Re: Ateisti nedotují církve,

Ne, jakože z výnosů z církevního majetku, který je stále neoprávněně v držení státu mají prospěch i ateisté. Ovšem ta věta byla reakcí na to, že ateisté budou platit něco církvím. A tak se zase já mohu ptát: A věřící jako daně neplatí?

+2/0
19.3.2012 22:33

venenum

Re: Ateisti nedotují církve,

Ateistům a jinověrcům to ani nepřijde - platili dlouhá desetiletí, tak proč by církvím, jimž bude vydán majetek, neplatili i nadále, viďte ;-DRv

0/0
20.3.2012 14:11

Vrah

Církev „Českobratrská husitská“ neexistuje

Existují:

Českobratrská církev evangelická (ČCE, jejímž jsem členem)

Československá husitská (CČSH)

0/0
19.3.2012 21:45

31pryc

Re: Církev „Českobratrská husitská“ neexistuje

Já jsem si říkal, že tu zkratku ve svém příspěvku mám nějak blbě :-P

0/0
19.3.2012 21:46

Vrah

Re: Církev „Českobratrská husitská“ neexistuje

A teď koukám, že u CČSH mi v plném názvu vypadlo slovo „církev“, takže samozřejmě „Církev československá husitská“.

ČCE: http://www.e-cirkev.cz/

CČSH: http://ccsh.cz/

0/0
19.3.2012 21:53

VilemMikula

Re: Církev „Českobratrská husitská“ neexistuje

http://www.olomoucky.kraj.cz/encyklopedie/objekty1.phtml?id=97571 Samozřejme, že taková církev u nás existuje, jinak bych se o ní nezmiňoval. Chapu, že vas mrzí, že nejste odborník na církve a že děláte chyby jako my všichni. Proto se na Vás nezlobím a odpouštím Vám Vaši lež.:-)

0/0
19.3.2012 22:25

Vrah

Re: Církev „Českobratrská husitská“ neexistuje

Bacha, než někoho nazvete lhářem.

1) Pokud někdo říká nevědomky nepravdu, mýlí se, ale nelže. Lež je vědomé tvrzení nepravdy. Takže si neplácejte játra o tom, jak mi něco milostivě odpouštíte.

2) Na Vámi odkazované stránce mají zkrátka nesmysl. Jste schopen mi odkázat web té církve, kterou zmiňujete? Nebo aspoň nějaký seriózní seznam církví, ve kterém by byla (včetně nějakého sídla nebo počtu členů) uvedena? Nezná ji ani Wikipedie, ani web Ministerstva kultury:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_církví_a_náboženských_společností_v_Česku

http://www3.mkcr.cz/cns_internet/

+2/0
19.3.2012 22:48

Z mechu a pazdeří

Re: Církev „Českobratrská husitská“ neexistuje

Ano, na internetu je plno špatných informací, zkomolené názvy. Chybí tam jejich vlastní www stránky. Jistě, mohlo jít o nějakou skupinu, co se od nějaké církve trhla a založili si svoji "církev". Nemusí existovat jako "církev" ale jako občanské sdružení. Takto si "církev" může založit klidně skupina pěti lidí, prostě založí spolek, nějak zaregistrují (nebo ani to ne, světská registrace přece není důležitá, že). Pokud někdo píše o církvi, tak bych čekal, že to půjde o skupinu aspoň tisícovky lidí. Počet členů zmiňované církve není znám, stejně jako další věci - sídlo, představitelé, doba vzniku atd.

0/0
19.3.2012 23:49

31pryc

Re: Církev „Českobratrská husitská“ neexistuje

Ale odvádějí si desátky, ne? ;-D;-) Autor to psal ;-)

+1/0
20.3.2012 0:10

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz