Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

raz

Mám pro autora a stejně smýšlející návrh

vystupme s NATO a požádejme o poskytnutí vzdušné ochrany Putina. Vsadím se, že to budeme mít zadarmo!

0/0
26.7.2012 17:17

kram.bigbloger.lidovky.cz

Re: Mám pro autora a stejně smýšlející návrh

Autorův navrh k tomu směřuje jelikoz tohle by byl sen veškerých tajných služeb kdyby se mohly proletavat bez rušení hlídkǎmi nad celou republikou.

0/0
26.7.2012 17:20

kram.bigbloger.lidovky.cz

Říkáte nesmysl

Pane Mikulo, na to jste přišel kde, že ČR budou stacit pod zvukové letouny L-139? Jak prosím provede s pod zvukovým letounem zachyt neidentifikovaneho letadla jez poletí vyšší rychlosti? To jej pilot požádá, aby počkal at tam doleti?

0/0
26.7.2012 15:01

kram.bigbloger.lidovky.cz

Re: Říkáte nesmysl

Mimochodem ALCA znamena Advanced Light Combat Aircraft. Pokud byste si o daném stroji něco přecetl zjistil byste, že to neni stroj určeny k ochraně vzdušného prostoru a ta se mimochodem neprovádí jen za valky. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_L-159_Alca#section_3

0/0
26.7.2012 15:07

SID09

Re: Říkáte nesmysl

Mezi námi pane Krám, my nepotřebujeme žádná vojenská letadla - pro takovou zemičku, jako je ta naše nemají nadzvuková letadla vůbec žádné vojenské opodstatnění. Ale nesmí se o tom ještě veřejně mluvit, protože pak by se zjistilo, že 20 let vyhazujeme zbytečně miliardy z oken. !!;-D

0/0
26.7.2012 16:21

kram.bigbloger.lidovky.cz

Re: Říkáte nesmysl

Letectvo neslouží jen pro účely valky stejne například jako vojenske vrtulníky nebombardovaly Troubky, ale zachraňovaly lidi že zatopenych oblasti jenže to lidem co nechápou k čemu letectvo slouží asi nedojde

0/0
26.7.2012 17:18

SID09

Re: Říkáte nesmysl

Ty vrtulníky jsme už věnovali afgáncům. Jinak odvádíte řeč od nadzvukových letadel a pouštíte jen kouřovou clonu ;-)!!

0/0
26.7.2012 21:58

kram.bigbloger.lidovky.cz

Re: Říkáte nesmysl

poněkud jste si nepochopil o čem jsem mluvil. Vrtulnikove letectvo stále existuje na polské vrtulníky W3A Sokol jsou stále v činné službě. Ty co jsme vyřadili starší ruske stroje Mi-8 a Mi-17. Ke stíhací mu letectví jsem vám psal níže.

0/0
26.7.2012 23:01

SID09

Re: Říkáte nesmysl

Ke stíhacímu letectvu nic nenapsal, protože o tom ani nic nevíte.

Vrtulníky neřeším, protože to ani není předmětem blogu a diskuze.

To jen vy se snažíte odvádět pozornost od stíhaček. !!;-)

0/0
27.7.2012 8:18

OK313

Každý může blogovat.

Máme přeci (jakoustakous) svobodu slova a demokracii.

Původně jsem chtěl něco psát o atributech státu, o odpovědnosti k nějakému spolku do kterého jsme dobrovolně vstoupili, či o úryvku z rozhovoru tetiček na návsi na téma "vyhlásíme tu neutrálitu a žádné vojáčky nepotřebujeme". Ale asi by to bylo zbytečné. Příště, pane Mikulo, raději o jachtingu. To by, soudě podle fotky, byla spíše vaše parketa.

0/0
25.7.2012 20:44

LUF4

Re: Každý může blogovat.

Požaduje od nás Nato abychom byli vybavení stíhačkami? Já myslím že je nepotřebujeme. Autor píše 1.proti velmocem se stejně neubráníme a 2.proč by nás napadal menší sousední stát? Přidal bych 3. Jsme v Nato, což je mnohem silnější ochrana než stíhačky. Na druhou stranu je tu argument pro, kvůli úplnosti: Jestliže budeme dnes bez letadel, tak se následně přestane udržovat veškerá infrastruktura kolem a ta by se obnovovala těžko až to bude jednou potřeba. Nato se např. může rozpadnout, jako eurozóna, nebo my z něj můžeme vystoupit až vyhrají komunisti, nebo třeba nevíme jak rychle jde kupředu výzbroj teroristů. Již nyní jeden plánoval útoky bezpilotním modelem letadla a mít vzdušný prostor nechráněn by mohlo být riskantní. *** Autor dál píše že jsou letadla předražená - tak o tom ví velké H, nic tomu nenasvědčuje. Jestli dřívější zakázka na pronájem Gripenů byla podezřelá , neznamená to že i příští bude - to je taky autorova fantazie.

0/0
26.7.2012 7:33

kram.bigbloger.lidovky.cz

Re: Každý může blogovat.

Ochrana vzdušného prostoru neni o valce! Bože, uvědomuje si někdo z vas, že nad ČR vede množství vzdušných tras s krizuje tu obři množství letadel. A Čáslavská hotovost často startuje k identifikace stroje jez se nehlásí nebo muze mít problémy? Zjistěte si co je naplni ochrany vzdušného prostoru a pak chodte kritizovat. Nápad neřešit to vůbec je stejne blby jako říct na dálnici jezdi auta rychle, ale polici bude stacit mít auta pomalejší nemusi mít nic rychlejšího. Dame jim nejlevnější Fabia s 1.0 motor protože tím usetrime.

0/0
26.7.2012 15:17

LUF4

Re: Každý může blogovat.

Já jsem kromě vojenského nebezpečí zmiňoval i terorizmus. Jaká je třetí možnost, kvůli které potřebujeme stíhačky?

0/0
26.7.2012 15:40

kram.bigbloger.lidovky.cz

Re: Každý může blogovat.

Jaka je ne treti, ale hlavni duvod, proc vzletaji hlidky z Caslavi. Ostraha vzdusneho prostoru. Ta je ma určitě parametry dane tím co daný stroj zvládá pokryt ČR je prostor 76 000 km2 na něj ted jsou vyslány 2 stíhačky ve vzduchu a dve maji hotovost v Čáslavi. Pokud byste to zajišťoval s L159 těch letadel a letišť bude muset byt víc. Běžným úkolem je například identifikace letadla jez se nehlásí muze mít poruchu přístrojů stíhačky ho navadi na přistání jinak ma samozřejmě možnost havarovat třeba do prostřed Brna proc ne kdyz ho nebude vidět přes mraky a přístroje mu nebudou fungovat. Nemusí to byt vždy jen teroristický utok. Mohou to byt i technicke potíže letadlo coz vás asi překvapi je soubor technologii co čas od času mohou mít poruchu stíhačky často plní tu roli kdy zachraňují nejen letadlo ale naviguji ho aby vam například nespadlo na hlavu.

+1/0
26.7.2012 16:09

SID09

Re: Každý může blogovat.

Bože, vy toho tolik víte z těch agitačních příruček, že je to až k smíchu. Zeptejte se nějakýho mazáka, který má už odlítáno a on vám ty vaše blbosti hravě vyvrátí.

Konec konců - to navedení můžete klidně provést s Alkou ( a těch máme zakonzervovaných dost ). Ono se totiž na žádném letišti na světě nepřistává nadzvukovou rychlostí. Stejně tak je to s případným doprovodem či identifikací .......

;-D!!

0/0
26.7.2012 16:29

kram.bigbloger.lidovky.cz

Re: Každý může blogovat.

Agitační příručky čtou lide jako vy bez schopnosti pochopit nejake tema v souvislostech my ostatni máme odborné casopisy ohledně oboru o němž se bavíme mužete například zkusit Letectví a Kosmonautika kde bylo mockrát popisovano jake věci vzdušná ochrana státu zajištuje. Jenže to lidi jako vy zjevne nezajímá.

0/0
26.7.2012 17:23

SID09

Re: Každý může blogovat.

Proč bych četl kraviny, když já si to odsloužil na vojně. Nepotřebuji číst žádné agitky zelených mozků a bezmozků, bez kapky zkušeností, jako jste vy, kteří tuto agitku přijímají za vlastní názor. ;-D!!

0/0
26.7.2012 22:04

kram.bigbloger.lidovky.cz

Re: Každý může blogovat.

Nez začnete něco nazývat kraviny tak si předně zjistěte o čem se mluvi, abyste jako nyni, nebyl za úplného hlupáka. Casopis Letectví a Kosmonautika je odborný letecky magazín vycházející od roku 1921. Je to mezinárodně uznávaný casopis psány lidmi co narozdíl od vás vedi něco o letectví. http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Letectv%C3%AD_a_kosmonautika

+1/0
26.7.2012 23:04

SID09

Re: Každý může blogovat.

;-D;-D No pokud myslíte, že tam nastudujete taktiky boje proti letícím cílům, tak to klidně čtěte dál ;-D!!

0/0
27.7.2012 8:03

petrph

to je ten průšvih

Musíme od sebe oddělit "potřebu obrany vzdušného prostoru ČR  v době války ". Tady je skutečně jasné, že by nám v případě války by nám nebylo nic platné ani 30 Gripenů ani Suchojů, či Phantomů.Reálný silnější nepřítel by je nepochybně přečíslil a zničil v prvních desítkách minut války. Takže, obrana našeho státu  v případě války už není bez podpory NATO reálná. Grippeny nepotřebujeme, v případě napadení tu mohou být stíhačky z Německa během pár minut.

Horší je obrana vzdušného prostoru ČR  v době míru.A stát který není schopen vlastními silami zvládnout interní situace (ať třeba  samostatný nelegální přelet hranic, teroristický útok,a podobně), přestává být legitimní....

0/0
25.7.2012 20:12

SID09

Re: to je ten průšvih

A už jste za posledních 20 lez zjistil, že by naše stíhačky vystartovali na nějakou kontrolu nelegálního přeletu hranic, teroristický útok,a podobně) ......... ;-D?

0/0
26.7.2012 16:32

kontrola komančů

Tak, přesně, autore,

na co jsou pro obranu státu vojenská letadla? Koukněte na Mládka, jak šel na Jóžina se Čmelákem. Armádu vybavíme Čmelákama a až to případný útočník, nebo terorista, který bude chtít unést letadlo a namířit s ním třeba na jaderný reaktor, tak se tak rozesměje, že ho přepere i Cipísek (to dávali zase v Rumcajsovi)

Myslím, že má odpověď kvalitou zcela odpovídá kvalitě článku ;-)

+4/−1
25.7.2012 19:08

SID09

Re: Tak, přesně, autore,

Jas má sice max. rychlost 2 M oproti Alkám, které mají jen 900 km, ale čím tu bombu chcete nést ? Cessnou, nebo Zlínem ? Nebo Boeingem se 150 cestujícími ?

Jak se ten útočník nad naše území dostane a hlavně proč by to dělal. Navíc elektrárny jsou proti tomuto útoku dostatečně zabezpečeny i bez Gripenů. Pokud někomu hrkne v kouli a naplánuje nepředpokládaný ďábelsky vymyšlený teroristický útok, tak jej dokoná i když budeme mít 100 supersonických letadel, které nemohou být připraveny na všechny možnosti, které napadnou šílence. ;-)!!

0/0
27.7.2012 11:16

KOLDAK

To je fakt

Vzhledem k tomu, že nám už tady nepatří ani země, po které chodíme, protože ji naši politici zašmelili za pár drobků od stolu, ať si svoje majetky tady chrání armády zemí majitelů.

+1/0
25.7.2012 18:41

SID09

Re: To je fakt

Je to zdánlivě nepodstatná, ale velice důležitá informace. Na obranu opravdu žádná nadzvuková letadla nejsou potřeba. !!R^

0/0
26.7.2012 22:17

jackie13

naprosto s vámi souhlasím,

ale bohužel je nám to platné jako mrtvému podkolenky.Karma.

+1/−1
25.7.2012 17:48

Tyranosaurus Rex

sociální pomoc těm nejpotřebnějším?

To je kdo ti nejpotřebnější?

+1/−1
25.7.2012 17:32

krtecek999

Re: sociální pomoc těm nejpotřebnějším?

neviditelní a spol.:-P:-P:-P

0/0
25.7.2012 18:12

mezzo

Re: sociální pomoc těm nejpotřebnějším?

Ruka natažená, která nejvíc křičíRv

+1/−1
25.7.2012 18:27

adua

karma

R^Souhlas. Další promrhané peníze jen proto, že vláda a spol. jsou ti nejpotřebnější z nás všech.:-)

+2/−1
25.7.2012 17:19

Firefanatic

Otázkou spíš je

proč máme 1 jediné letiště, takže banální nehoda vyřadí z provozu naši protivzdušnou obranu (viz nedávný případ).

Nicméně rychlé letouny jsou potřeba, pokud nechceme rezignovat úplně. L159 ani starší stroje to prostě nezvládnou.

+2/−1
25.7.2012 17:08

Vlada_07

Re: Otázkou spíš je

Rezignovat na co? Na vyhazování peněz k kapes daňových poplatníků ?

0/0
25.7.2012 17:42

SID09

Re: Otázkou spíš je

Vždyť my už 20 let žádnou protivzdušnou obranu nemáme. To co máme, jsou pouze hračky a kamufláž pro odčerpávání peněz ze státní kasy. ;-)!!

0/0
26.7.2012 22:12

iacobau

Zcela mimo

Albatros ani ALCA dopravák nesestřelí, protože jej nemá šanci dohonit. Musela by být mnohem hustší síť letišť a alcami, ale stejně by to málo pomohlo. Navíc, pokud bychom neměli zajištěnou ochranu vzdušného prostoru, přestaly by nám sem cizí aerolinky létat.

Existuje mnoho případů, kdy jsou stíhačky použity pro to, aby dostihli zbloudilé letadlo a dovedli je na přistání.

+4/−1
25.7.2012 17:06

Vlada_07

Re: Zcela mimo

A já mám platit z daní soukromý doprovod? Zkuste pochopi jedno - chybí peníze. Když nemám peníze a n věi nezbytné, budu utrácet za hovadiny? Doma si ne..

0/0
25.7.2012 17:44

mezzo

Re: Zcela mimo

Vy asi ne. Ovšem vzdušná obrana státu musí být vždy zajištěná. Každý stát si chrání svůj vzdušný prostor. To není hovadina a zadarmo to také není.

Vy máte takové babské řeči na rynku před nákupem rohlíků a nadáváním na celý svět.

:-)

+2/−1
25.7.2012 17:55

SID09

Re: Zcela mimo

Vy byste se opovážil sestřelit civilní letadlo ?

Víte jak dlouho trvá přelet republiky od východu na západ, či od severu na jih ?

Víte za jak dlouho je připravená stíhačka ? Víte, že stíhačka může letět letadlu i naproti ? Víte, že to samé může udělat i cvičné letadlo ? Víte, že jsou dny, kdy stíhačky vůbec nesmí vzlétnout ? Víte kolik máme protiletadlových střel ?

Ty žvásty o ochraně vzdušnýho prostoru si nechte od cesty, když o tom nic nevíte. ;-)!!

0/0
26.7.2012 22:10

motke

Re: Zcela mimo

ten kdo se neustále ohání platbou svých daní,obvykle žádné neplatí anebo odvádí minimální.

0/0
26.7.2012 7:24

Žadatel

Re: Zcela mimo

Tam nahoře přece nad vzdušným prostorem bdí Bůh. Ten dovede zbloudilé letedlo na přistání v případě, selže-li mu kompas.;-D

+1/−1
25.7.2012 18:11

kram.bigbloger.lidovky.cz

Re: Zcela mimo

To je přesně představa takových jako je autor článku. O létání nic neví, ale kritizovat, jak je zajištěna bezpecnost vzdušného prostoru to zvládne a samozřejmě se na tomto serveru najde horda těch co o tom take neví nic a budou volat karma. Klasika...

0/0
26.7.2012 15:22

SID09

Re: Zcela mimo

Už vidím jak nějaký Gripen bude navádět na letiště zbloudilého Trenéra ( starší typ sportovního letadla ) ;-D!!

0/0
26.7.2012 22:15

kram.bigbloger.lidovky.cz

Re: Zcela mimo

Trenér neni dopravní letadlo. A především ma mechanické přístroje a nelétají v 12 kílometrech takže kdyz někde spadne Trenér je to tragedie kdyz spadne Airbus s 300 lidmi na palubě bude to poněkud horší.

0/0
26.7.2012 23:07

SID09

Re: Zcela mimo

Kdyby byly v .... ryby.

Žádný nadzvukový letoun nedokáže zabránit pádu Airbusu - a to ani všechny Gripeny co máme.

Alca se svými 900 km/hod v pohodě zvládne doprovod podobného letadla nad případné letiště, pokud by to bylo třeba a nebylo by vhodnější, aby letadlo sedlo na letiště v jiném státě.

Prostě každý váš žvást jsem schopen fakticky rozstřílet. !!;-)

0/0
27.7.2012 8:15

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz