Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Politicky korektní lež

je nesmysl cokoliv dobrovolně vracet

nebo si snad někdo myslí, že kdyby církev byla v opačné pozici (tj. měla by majetek vracet), tak by tak učinila dobrovolně?

+3/0
3.4.2012 22:35

jendazmoravy

Není nad upřímnost

Máte právo na ten názor. Potom ovšem se nedivte, když se Vám buď obloukem vyhnu, nebo si pro jednání s Vámi pořídím armádu.

0/0
4.4.2012 7:53

Bára33

Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

Vychovávala jsem své děti v pravdě, učila jsem je, že krást se nemá - a pokud někdo něco ukradne, musí zasáhnout stát, okradeného se zastat a ukradené věci mu vrátit. Ač se nehlásím k žádné církvi, vychovala jsem své děti v intencích křesťanské civilizace. A vy a vaše děti? Asi od vás vědí, že když se někomu momentálně nehodí ukradené věci vracet, tak proč by to dělal. Nebo se nakradené věci se vrací jen těm "vhodným", kteří projdou vaším kádrováním. No a pak se divme, že takto vychovávaná společnost se dostala do současné situace -kradou prostě všichni...

+3/0
3.4.2012 21:35

VilemMikula

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

Ano, souhlasím s Vámi, že v naší společnosti jsou krádeže často tolerované, bohužel. Chci proto zabránit, abysme byli zadluženi naší vládou. Dnes jsem podal určující žalobu. Nepředjímám kdo je zločinec, to Vy předem víte bez rozhodnutí soudu kdo komu co ukradl. Jen chci vědět kdo je v právu. To může rozhodnout soud, nikoli my co zde diskutujeme. Zdá se, že vystoupením VV z vlády pominulo akutní nebezpečí, že budou naše děti Nečasem zadluženy. Díky bohu. Toto nebezpečí ale není úplně zažehnáno a církve se určitě v pro ně příhodné době znovu pokusí nás nebo naše potomky zadlužit. [>-]

+1/0
3.4.2012 22:16

31pryc

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

Představte si situaci, že žaloby proběhnou a bude určeno, že právoplatným vlastníkem jsou ony církevní subjekty. Značná část věcí nebude možné vydat, ale bude jednoznačně řečeno, že to oněm subjektům patřilo. Co myslíte, že bude následovat?

+1/0
3.4.2012 22:24

Camino.

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

Advokata sio budete platit sam, nebo ocekavate, ze to obcane zaplati. Nechte si vysetrit zlucnik, zlucnikove kameny jsou to nejhorsi:-/

+2/0
4.4.2012 1:02

Bára33

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

Asi žijete mimo realitu. Krádež církevního majetku komunisty nemusí nikdo prokazovat u soudu - ta byla dokázána jasně a existuje k tomu i zákon z počátku 90. let. Co se týká zadlužování - to nás bohužel nejspíš čeká po předčasných volbách (které zaviní veverky), kdy se k moci dostanou socdemáci, zruší reformy, začnou rozdávat vše, co teď slibují - a tím naši zemi zadluží daleko víc, než když stát vrátí ukradený majetek církvím

0/0
4.4.2012 7:33

Politicky korektní lež

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

A děláte to skutečně pro vaše děti? myslíte, že na tom tak budou v životě líp?

+1/0
3.4.2012 22:19

Bára33

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

Ano, budou. Stejně jako jsem na tom byla oproti jiným já - protože i mě takhle vychovali rodiče. Mám totiž čisté svědomí. A protože k takové výchově patří i úcta ke vzdělání, mohla jsem se po r. 90 realizovat v zaměstnání, stejně jako dnes moje děti. Mám totiž asi jiné hodnoty než většinová společnost, takže pokud dělám práci, která mě baví, širokou rodinu kolem sebe, tak mám pocit, že jsem na tom opravdu "líp". Nebo si myslíte, že "líp" se mají pouze milionáři?

0/0
4.4.2012 7:38

xena123

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

A myslíte, že kdo je milionář, tak nemá rodinu a nedělá práci která ho baví?

většinou to bývá opačně. Lidi často špatně placená práce nebaví a kvůli finančním problémům se jim rodina rozpadne.

PS: Vaše děti navíc mohou některé věci vnímat jinak než vy. bez ohledu na výchovu

0/0
4.4.2012 12:52

Bára33

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

Reagovala jsem na to, že moje děti na tom bude líp, když byly vychovávány v pravdě... Samozřejmě že moje děti nejsou mou kopií - jako já nebyla kopií svých rodičů - ale základní hodnoty máme v naší rodině stejné - řekla bych že už tak 100 let (a to není nadsázka). Moje děti (a jejich partneři) preferují svobodu, dokáží se postarat o sebe a svou rodinu,... určitě na tom jsou líp než děti některých těch "zoufalců" tady, kteří si pořád stěžují, co všechno by jim měl stát dávat a nedává, jak se mají špatně, co chtějí svrhnout vládu...

0/0
4.4.2012 13:05

xena123

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

bohatí lidé ovšem většinou mezi ty "zoufalce" nepatří.

Naopak mnoho těch "zoufalců" žije poctivý život

0/0
4.4.2012 14:58

Bára33

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

V tom se také mýlíte, většina těch - jak jsem napsala zoufalců, čímž jsem myslela ty věčné stěžovatele a kritiky a idealisty, kteří vědí nejlíp, jak mám my všichni žít - jsou lidé střední třídy, kteří si žijí docela normální, průměrný život - jenže nedokážou skousnout, že někdo se má daleko líp. A jsou to právě oni, co šíří ve společnosti poněkud ten názor, že každý bohatý člověk je nepoctivý a nemá žádnou morálku. Znám ve svém okolí dost lidí, kteří jsou docela bohatí (nemám na mysli ty miliardáře, o kterých se mluví v médiích), ale ke svým velkým domům, pěkným autům atd. se dostali skutečnou prací, dělali daleko víc, než běžný zaměstnanec - a taky se pak daleko líp mají. Jenže rovnostářsky vychovaný Čecháček to prostě nezkousne...

0/0
4.4.2012 15:34

xena123

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

máte zkreslenou představu o tom, co je to střední třída.

A jelikož sama nějaký ten majetek mám, tak moc dobře vím, že k velkému domu (tj. od 15 mega výš)a autům nad milion se obyčejnou prací dostat nedá. Chce to mít dobrý nápad a anitak to nejde dělat úplně poctivě, protože by člověk všechno odvzdal na daních a odvodech. Bohatne se hlavně když máte kapitál.

0/0
4.4.2012 16:09

Bára33

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

No a co považujete za střední třídu vy? Dělí se samozřejmě na vyšší a nižší, ale pokud kouknete do nějaké sociologické či podobné učebnice, zjistíte, že mezi střední třídu patří třeba lékaři, učitelé, střední podikatelé a živnostníci atd. No a asi máme rozdílnou představu o tom, co je velký dům - když kouknete do nabídky realitek, tak za poloviční sumu než uvádíte se dá pořídit slušně velký, často o dvougenerační dům (záleží také na tom, kde - pozemek v Praze bude asi několikrát dražší než třeba v Liberci). A auta za cenu kolem milionuse dají pořídit i z poctivé práce. Příklad: on inženýr strojař, ona absolventka střední ekonomické, před r. 89 v běžném postavení ve fabrice. Hned v r. 90 založili s kamarádem firmu z oblasti drobné strojní výroby, brali každou zakázku, třeba za pár stovek. Trávili v práci 10 a více hodin, firma se rozrůstala, nabírali zaměstnance, nepodváděli...A dneska se mohou považovat za "bohaté" lidi. A takových příkladů bych mohla popsat spoustu...

0/0
4.4.2012 16:34

xena123

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

No nejprve bychom si měli určit co je to být bohatý. Je např člověk co má 10 mega bohatý? podle mne moc ne.

A věřte mi že nejlépe si vydělali ti, co měli kontakty už z minulého režimu (na to nemuseli být nutně komunisti), tak jako naše rodina. A nejvíce se dalo vydělat, když se rozprodával státní majetek. V 90. letech to bylo za hubičku a kdo měl nějaké peníze a nakoupil, tak si dost pomohl.

A co se týče zakázek, tak braním každé zakázky se fakt nezbohatne. Nejvíce se zbohatne, když máte dost kontaktů a tudíž dost zakázek. Pak můžete dávat i nabídky s hodně přemrštěnou cenou (víc práce prostě nepotřebujete a ani nechcete). No a občas to někdo akceptuje i za tu přemrštěnou cenu a na tom se vydělává.

0/0
4.4.2012 16:56

Bára33

Re: Co jsem pro budoucnost dětí udělala já?

No a pak se taky dá vydělávat tak, jak jsem psala já - poctivě si budovat firmu od drobných zakázek až po ty milionové. Je fakt, že v 90. letech, kdy tu nebyla tak velká konkurence a žádná krize, to bylo jednodušší, než když někdo začíná dnes. To jsme se ale dostali někam jinam... moje původní myšlenka byla ta, že velká část "bohatých" lidí se k tomu dostali prací, a ne nakradením - jak se snaží určitá část lidí (včetně řady blogerů) tvrdit.

Jo a k tomu bohatství - něco jiného je mít 10 mega coby nemovitost, ve které žiju, a něco jiného je mít je na účtě, že?

0/0
4.4.2012 17:07

Raymond Loewy

Ale ten blbeček vyfocený na své jachtě

to je gól . ;-D;-D

+2/0
3.4.2012 20:46

Raymond Loewy

Jinak autore

už několik farností , které nechtějí čekat na nějakou dohodu se státem podalo žalobu a dostaly zpět co jím patřilo. A další jsou odhodlány jít k mezinárodnímu soudu. Jo, holt vy vidíte církev, ale ta má svoje obce

+3/0
3.4.2012 20:12

Raymond Loewy

Autore

vy budete něco dávat ze svého? Nějak mi uniká, čím Vás to poškodí. Když v padesátých letech probíhala kolektivizace, tak můj děda samozřejmě nechtěl vstoupit do družstva. Tak mu chytráci jako vy vyměřili dávky dvě vajíčka od slepice denně. Pár měsíců kupoval děda vajíčka na černém trhu, až to nakonec vzdal.

Jinak církevní majetek je zdokumentován. Zákon z roku 1949 ukládal administrátorům církve odevzdat soupis majetku jednotlivých farností do tří měsíců, což bylo vzhledem k vydání zákona do konce února 1950. V roce 1956 vydali komouši další zákon, kterým zestátnili všechny církevní nemocnice a ústavy.

+3/0
3.4.2012 20:09

VilemMikula

Re: Autore

Ano, také já budu poškozen pokud proběhne církevní restituce podle návrhu pana Nečase.Místo toho, aby vláda použila moje daně například na opravy silnic a zlepšení životního prostředí (ekologie), dostane je církev, která pak  bude dost bohatá, aby si v diskusích platila více lidí jako jste Vy. [>-]

+1/0
3.4.2012 21:24

31pryc

Re: Autore

Vás někdo za diskuse platí? 8-o

+1/0
3.4.2012 21:46

adua

ssouhlas

mělo by se to prošetřit. Udělal jste správně.R^

+3/0
3.4.2012 20:08

Raymond Loewy

Re: ssouhlas

Doufám, že má i dostatek finančních prostředků, už vzhledem k tomu, že i komunistická prokuratura v padesátých letech označila majetek církví nedotknutelný, ale pouze státem kontrolovaný, ze zákona z roku 1949:-P

+1/0
3.4.2012 20:24

Camino.

Re: ssouhlas

Raymonde, tady bude nastvanych komancu, zralych na infarkt. Uz se tesim;-)

+2/0
4.4.2012 1:05

arnejs

Církevním restitucím jednoznačně ano,

každopádně bych ale nejdříve převedl na církve majetek strany, která je nástupnickou po KSČ, tedy KSČM. Až poté bych řešil další vyplácení. Jsem ale pro rychlé řešení, každé zdržení může být dost drahé.

+3/0
3.4.2012 19:46

31pryc

Dobrá,

soud se bude vážně zabývat Vašim podáním. Vzhledem k rozsahu restituovaného majetku bude toto posuzovat tzv. kus po kuse. Budou mít práci na několik let. Tím se de facto může i oddálit začátek běhu zákona o církevních restitucích. Jeho součástí je i odluka církve od státu. Protože neproběhne vydání nemovitého majetku, nebude splněna jedna z okolností oné odluky církve od státu a tato bude odložena. K čemu může dojít?

Zákon bude ponechán v platnosti a bude se čekat na rozhodnutí soudu. Poběží doba, po kterou církve budou nadále placeny ze státního rozpočtu. Pak teprve proběhnou restituce, ale přes inflační doložku nebude vypláceno 59 miliard, ale již počátek bude vyšší. Státu vznikne škoda.

Nebo bude zákon zrušen a proběhne tento soud. Pak budou následovat jednotlivé žaloby na navrácení majetku a stát to opět bude stát více, než dle návrhu zákona.

Jste ochoten, pane Mikulko zaplatit státu tento rozdíl (řádově několik desítek miliard)? Pak pokračujte dál ve svém konání.

+3/0
3.4.2012 18:54

31pryc

Re: Dobrá,

A pokud toto zaplatit ochoten nejste, pak stane-li se to, co jsem popsal v příspěvku, počítejte, že na Vás podám žalobu já, abyste státu vzniklý rozdíl mezi skutečností a předpokladem dle zákona nahradil. A Vaši potomci po X generací (kde X se blíží nekonečnu) mají co dělat, aby tuto škodu splatili. Jsem přesvědčen, že Vás Vaši potomci budou blahořečit, co krásného jste pro ně udělal ;-D

+2/0
3.4.2012 18:56

Ladislav Jílek

Podával jste trestní oznámení i v minulosti?

Když třeba byla Setuza či OKR (a řada dalších podniků) předávána nomenklaturním komunistickým kádrům, nebo když automobilka Škoda byla předávána německé firmě?

+5/0
3.4.2012 18:51

VilemMikula

Re: Podával jste trestní oznámení i v minulosti?

Trestní oznámení jsem nepodával a také mě mrzí jak se správci našeho majetku (vláda a poslanci)  chovají nehospodárně. Dnes jsem podal určující žalobu (to je něco jiného než trestní oznámení). Nepředjímám kdo je zločinec. Jen chci vědět kdo je v právu. To může rozhodnout soud, nikoli my co zde diskutujeme. Zdá se, že vystoupením VV z vlády pominulo akutní nebezpečí, že budou naše děti Nečasem zadluženy. Díky bohu. Toto nebezpečí ale není úplně zažehnáno a církve se určitě v pro ně příhodné době znovu pokusí nás nebo naše potomky zadlužit. [>-]

+1/0
3.4.2012 21:18

Ladislav Jílek

Re: Podával jste trestní oznámení i v minulosti?

Děkuji za odpověď i upřesnění. Právnickému jazyku vůbec nerozumím. Těší mne vaše péče o budoucnost dětí. Jen bych podotkl. uchránit je před dluhy je jistě velmi chvályhodné, přinejmenším stejně důležité je dát jim dobré zásady a dobré nasměrování. Přeji vám, ať se vám to vše podaří.

0/0
3.4.2012 21:41

jendazmoravy

Máte zajímavé představy o právu

Co vlastně očekáváte? Tahat sem první republiku je jen Vaše fixní idea, to žádný informovaný člověk nevezme vážně. A pozemková reforma z r. 1947. To očekáváte, že soud odsoudí vládu k vyplacení náhrady, kterou přímo ten zákon z r. 1947 zmiňuje? A z čeho to asi vláda má zaplatit? Vždyť nemá nic než naše daně.

A největší perlička je zdůvodnění, proč se to týká i Vaší osoby. Jak chcete podat trestní oznámení na tvůrce zákona? Vždyť soud musí soudit podle zákona, soud nesoudí podle toho, jak Vy si představujete, že by zákon měl vypadat.

+3/0
3.4.2012 18:17

VilemMikula

Re: Máte zajímavé představy o právu

Čtěte to ještě jednou a pozorněji. Nepodal jsem trestní oznámení na tvůrce zákona, ale určující žalobu na Českou biskupskou konfernci. Správně se zmiňujete o náhradách podle zákona z roku 1947. Církve tehdy podle zákona již náhradu obdrželi a proto vědí, že by spor o majetk musely prohrát, stejně jako spor o chrám sv. Víta. Chtějí získat náhradu podruhé a proto volí cestu restiučního zákona, který je bohužel v principu možný. Vláda a parlamentní většina nás mohou zavázat k jakémukoli budoucímu dluhu. [>-]

+2/0
3.4.2012 18:26

pesimistafurt

Re: Máte zajímavé představy o právu

musíte se skutečně doučit hodně věcí; církve podle zákona z roku 47 neobržely ani korunu, zákon díky únorovému puči nebyl realizován; a plést do toho chrámsv.Víta je už zcela mimo mísu - došlo k dohodě, čert ví, jask by dopadl soud v zahraničí

+2/0
3.4.2012 18:30

jendazmoravy

Mám obavu, že se mýlíte

Žádná náhrada podle pozemkové reformy z r. 1947 nebyla ani spočtena, natož vyplacena. Pokud jste opačného názoru, uveďte prosím odkaz. jaké vládní nařízení a podle čeho tu náhradu určilo.

+3/0
3.4.2012 18:32

pesimistafurt

Re: Mám obavu, že se mýlíte

možná, že to mikula uhradil za komunisty a nikomu to neřekl

+2/0
3.4.2012 18:36

31pryc

Re: Mám obavu, že se mýlíte

Myslíte, že prodal tu jachtu? ..... ;-D

+1/0
3.4.2012 22:11

VilemMikula

Re: Mám obavu, že se mýlíte

Církev již byla jednou odškodněna. Náhradou se stát zavázal, že bude církvím platit provoz (například mzdy duchovnách a opravy církevních budov), což stát dělal a dělá a bude dělat i v budoucnu. Takže církve skutečně požaddují náhradu dvakrát. Dnes jsem podal určující žalobu. Nepředjímám kdo je zločinec. Jen chci vědět kdo je v právu. To může rozhodnout soud, nikoli my co zde diskutujeme. Zdá se, že vystoupením VV z vlády pominulo akutní nebezpečí, že budou naše děti Nečasem zadluženy. Díky bohu. Toto nebezpečí ale není úplně zažehnáno a církve se určitě v pro ně příhodné době znovu pokusí nás nebo naše potomky zadlužit. [>-]

+1/0
3.4.2012 22:27

31pryc

Re: Mám obavu, že se mýlíte

V první větě predikujete rozhodnutí - tvrdíte, že církve byly odškodněny. Pak ale zase tvrdíte, že o tom nerozhudujeme my, diskutéři, ale soud. Nemohl byste se, autore, rozhodnout pro jednu variantu? Mimochodem ve své žalobě žádáte určení, kdo byl oprávněným nabyvatelem ve 20-tých až 40-tých letech, nikoli to, zda je zabavení tohoto majetku po roce 1948 aktem nezákonným, či zákonným. Takže bude pak následovat další žaloba?

+1/0
3.4.2012 22:35

jendazmoravy

No vidíte, nezklamal jste

Děkuji, ten zákon o hospodářském zabezpečení církví z roku 1949 jste zmínil i bez nápovědy. Předpokládám, že jste si všiml, že účelem vládního restitučního zákona je mimo jiné právě ukončení státních platů pro duchovní. A zmiňovaná údržba staveb - nezlobte se, to asi myslíte jako vtip - dovedete si představit, na kolik by stát přišlo uvedení kostelů do stavebního stavu, jaký byl před 60 lety?

Právě proto, že vláda ví, že ten zákon z r. 1949 ji silně zatěžuje a že jej (co se stavební údržby týče) neplní, proto hledá řešení.

Ono doopravdy pro stát by bylo nejhorší, kdyby někdo požadoval po vládě, ať ten zákon z r. 1949 bezezbytku plní! To by byl teprve šrumec!

0/0
4.4.2012 8:03

Raymond Loewy

Re: Máte zajímavé představy o právu

Jste komik, neznáte nic,, navíc ČBK v tom nejede. Jde o majetek farností, děkanátů, řádů a jiných organizací.

Když už zmiňujete Chrám Svatého Víta.....k čemu je vám kostel?

+3/0
3.4.2012 20:42

31pryc

Re: Máte zajímavé představy o právu

Víte, co se do takového Chrámu Svatého Víta, Vojtěcha a Václava vejde třeba ustájit skotu? Nebo třeba kolik by se tam mohlo skladovat pneumatik? ... I to už tu totiž bylo, kdy sakrální stavby po zabavení byly takto využívány.

Za všechny - barokní skvost Chrám Svatého Ignáce z Loyoly v Chomutově, součást celého jezuitského komplexu. Po několik desetiletí využíván jako sklad nábytku.

Výsledek této "péče" - poškozený hlavní oltář a zmizelé plátno z oltáře; poškozeny, či zničeny boční oltáře v lodi chrámu; totálně zničené původní barokní varhany (zmizely i dřevěné píšťaly); nenávratné poškození vnitřní výzdoby (sochy světců) ....

Samotná loď chrámu má při tom akustiku údajně jednu z nejlepších v Evropě. Dnes je příležitostně využíván k pořádání výstav či koncertů jako součást Střediska kulturních a knihovnických služeb, které sídlí v bývalém areálu jezuitské koleje a gymnázia (mimochodem, chomutovské gymnázium nedávno slavilo 400 let své kontinuální existence, jako nástupce jezuitského)

+1/0
3.4.2012 21:58

pesimistafurt

mikula učí své děti páchat zločiny

krást cizí majetek!

+4/0
3.4.2012 18:04

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz